Hyresgästinformation
Bor du hos oss eller ska du flytta in i en av våra bostäder? Här har vi samlat den viktigaste informationen du behöver.
Ny hyra 2022
Nu har en överenskommelse träffats med Hyresgästföreningen angående hyran för 2022. Överenskommelsen innebär att hyran i denna fastighet ska höjas med 1,4 procent. Den nya hyran framgår av er kommande hyresavi.
Höjningen gäller från och med den 1 februari 2022.
Coronavirus covid-19
Merparten av restriktionerna slopas den 9 februari.
Tänk fortfarande på att hålla avstånd och tvätta händerna.
Stanna hemma om du är sjuk.
Vanliga frågor
Har du tappat bort hyresavin?
Om din hyresavi kommit bort kan du skicka e-post till Ida Andersson, ida@monen.se så hjälper hon dig.
Vill du betala hyran på autogiro?
Vill du att hyran dras automatiskt så erbjuder vi möjlighet att betala hyran med autogiro. Får du din hyresavi från Monen Fastighetsförvaltning AB fyller du i blanketten nedan och skickar den med post enligt instruktion på blanketten.
Får du din hyresavi från Monen Fastigheter AB kontaktar du Ida Andersson: ida@monen.se så hjälper hon dig
Hur fungerar det med el-abonnemanget vid inflytt/flytt?
Monen Fastigheter gör flyttanmälan till elbolaget vid inflyttning och utflyttning.
Saknar du en nyckel?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Det är inte tillåtet att själv byta lås.
- Har en nyckel gått sönder så behöver du bara betala för en ny nyckel om du har den trasiga kvar.
- Har du tappat bort en nyckel så måste vi göra ett låsbyte som hyresgästen själv får bekosta. Det gör vi för att hyresgästen alltid ska kunna känna sig trygg i sin lägenhet.

Felanmälan
Fyll i formuläret nedan för att göra en felanmälan.